9 סיבות למתן תמיכת לקוחות בהודעות וואטסאפ
הודעות וואטסאפ הן אחת מצורות התקשורת הנפוצות ביותר. יותר מ – 100 מיליארד הודעות ווטסאפ מדי יום. לכן זה לא מפתיע שהלקוחות שלכם רוצים להיות מסוגלים לשלוח הודעות ווטסאפ לעסק שלכם כאשר הם זקוקים לתמיכה. אין דבר יותר מתסכל מאשר לשבת ולהמתין לנציג שירות כאשר אתם מנסים לפתור בעיה. שליחת הודעות וואטסאפ מציעה אלטרנטיבה עבורכם ועבור לקוחותיכם.
אם העסק שלכם עדיין לא מציע תמיכה בהודעות וואטסאפ, הנה תשע סיבות לכך שאתם צריכים להתחיל ..
1. לקוחות מבלים זמן רב בטלפונים שלהם
אנשים מבלים 3 שעות ועשר דקות בממוצע בטלפונים הסלולריים שלהם מדי יום. אנשים מבצעים שימוש נרחב בטלפונים שלהם מעבר לתקשורת אישית וקניות, הם גם עובדים מהטלפונים שלהם. כל זה מצביע על העובדה שהלקוחות שלכם כבר מבלים יותר זמן בנייד מאשר בכל מקום אחר. ושום דבר אינו נגיש יותר למשתמש בנייד מאשר הודעות וואטסאפ. אז הגיע הזמן שהעסק שלכם יתחיל לתת תמיכה ללקוחות גם בווטסאפ.
2. הלקוחות שלכם מעדיפים הודעות ווטסאפ
עכשיו כשאנחנו יודעים שהלקוחות כבר נמצאים בטלפונים שלהם, האם זה גם אומר שהם רוצים לשלוח הודעות וואטסאפ לעסקים? כן.
לקוחות רוצים להיות מסוגלים לשלוח הודעת וואטסאפ לצוות התמיכה שלכם, פשוט כי הם מעדיפים לשלוח הודעות וואטסאפ על פני שיחות תמיכה ארוכות. לפי הדיווחים, 52% מהלקוחות מעדיפים לשלוח הודעות על פני ערוצי תקשורת אחרים.
סיבה נוספת מדוע יש להעדיף הודעות היא שיש להן שיעור פתיחה של 98% . זה אומר שהלקוחות שלכם יקראו את ההודעה שלכם כמעט בכל פעם, וזה רק יכול להקל עליכם לפתור את כל שאלות התמיכה של הלקוחות שלכם.
אם תפגשו את הלקוחות שלכם במקום בו הם רוצים ליצור קשר, הם יראו את העסק שלכם בצורה חיובית יותר. מחקרים מראים כי 65% מהצרכנים חשים תחושה חיובית כלפי עסקים שיש להם אפשרויות תקשורת מולם.
3. מהירות
זמן התגובה הממוצע להודעה הוא 90 שניות בלבד. נוסף על כך, 95% מההודעות נקראות בשלושת הדקות הראשונות לקבלתם. זה מהיר יותר מזמן התגובה הממוצע שלכם בדוא”ל וכך יגרום ללקוח שלכם להרגיש מוערך.
חלק ממה שיכול לעזור להאיץ את התהליך הזה הוא פלטפורמה טובה לשליחת הודעות וואטסאפ שאיתה יכול לעבוד צוות שירות הלקוחות שלכם. פלטפורמה כזו יכולה לרכז את כל הודעות התמיכה, צוות התמיכה יכולים לראות, להגיב או לשתף הודעות.
סיבה נוספת מדוע פשוט לשלוח הודעות וואטסאפ בכל מה שקשור למהירות היא שהודעות וואטסאפ קצרות יותר מטבען. כדי שנוכל לשלוח את כל המידע שאנחנו רוצים זה מכריח את השולח לשמור על המסר פשוט וברור. בנוסף ישנה האפשרות של שימוש באימוג’ים במקום טקסט כתוב, שמעביר את המסר בקצרה ובצורה קלילה
4. הפחתה של זמן המתנה פעיל
לקוחות לא אוהבים לחכות. כמעט 60% מהלקוחות אמרו שהם ינתקו את השיחה אם יושהו יותר מדקה. הודעות הוואטסאפ מבטלות את זמן ההמתנה ומעניקות ללקוחות שלכם יותר מזמנם בחזרה. היופי של הודעות הוואטסאפ הוא שזה מהיר, נוח ולא מפריע להתנהלות היומיומית של הלקוחות שלכם.
הודעות וואטסאפ מגיעות גם עם ציפיות מובנות סביב תזמון וזרימת השיחה הטבעית. יש ציפיה לתגובות, אך ישנה הבנה שזה עשוי לקחת מעט זמן. זה שונה מצ’אט בשידור חי, ששם הלקוחות מצפים לתשובות כמעט מיידיות.
עם הודעות וואטסאפ, אתם יכולים להשתמש בהודעה פשוט כדי ליידע את הלקוחות שלכם שאתם עובדים על פתרון, אבל זה עלול לקחת קצת זמן. זה יעזור להם להמשיך את היום שלהם מבלי לשבת ליד הטלפון ולהמתין.
בואו נסתכל על הדוגמה הבאה למצב כזה:

5. יותר פרטיות
מי שהיה לקוח כנראה חש את תחושת הלחץ כשעליו להתקשר לשירות הלקוחות. הוא צריך לתכנן להיות במקום פרטי ואולי להמתין להפסקה מהעבודה. הודעות וואטסאפ מספקות לכם אפשרות ליצור קשר עם התמיכה בדיסקרטיות בכל עת.
תוספת הפרטיות הזו יכולה לתרוםלשמירת לקוחות מרוצים. בנוסף, הם יכולים לשלוח הודעות וואטסאפ כמעט בכל עת במהלך היום, כלומר שהם לא צריכים לתכנן את שיחתם או להשתמש בהפסקה האישית שלהם לצורך פניה לתמיכה.
6. שליחת תמונות וקבצים
אתם יכולים לשתף יותר מאשר רק מילים עם הלקוחות שלכם. עם וואטסאפ לעסקים, יש לכם את היכולת היכולת לשתף תמונות\קבצים\סרטונים קצרים. זה יכול לעזור לכם להבין את הנושא טוב יותר ולהגיע במהירות לפתרונות הדרושים.
לקוחות עשויים לשלוח תמונה של פריט פגום, או אולי של עבודה שהם מבקשים לקבל עבורה הצעת מחיר. הודעות וואטסאפ מקלות עליהם לפנות אליכם בהתחייבות לזמן קצר. ניתן גם לשלוח קישורים לחשבונות, או קבצי PDF של חשבוניות.
7. תיעוד
תמיכת לקוחות היא אינטראקציה רציפה הדורשת ביקורים מרובים בשיחות קודמות כדי להשיג את ועלת המירבית.
בשיחת טלפון הדבר הכי קרוב שתקבלו לרשומה כתובה הוא ההערות שהשאיר נציג שירות הלקוחות ששוחח לאחרונה עם לקוח. זה יכול לגרום ללקוחות להמתין בזמן שהנציג הנוכחי יבדוק את כל רשומות השיחות הקודמות. עם הודעות ווטסאפ, יש רשומה כתובה בפועל. כמובן, עדיין יכולות להיות הערות המסייעות לרשומות הכתובות, וכך להציע רקע עשיר יותר שיעזור לצוות שירות הלקוחות לסגור פניות מהר יותר .
8. הודעות וואטסאפ מציעות חיבור אישי בעל השפעה נמוכה
הלקוחות שלכם לא רק רוצים לשמוע מכם, 85% מהם אומרים שהם רוצים להיות מסוגלים לתקשר איתכם. הודעות וואטסאפ מאפשרות לכם לקיים את התקשורת האישית הדו כיוונית מבלי להגדיל את תפוקת הזמן או להקריב מערכות יחסים עם לקוחות אחרים. יתרון שמגיע עם הודעות וואטסאפ הוא שמדובר בצורת תקשורת מוכרת. הלקוחות שלכם רגילים לשלוח הודעות וואטסאפ לחברים ובני משפחה, כך שתוכלו לאמץ את הטון הידידותי הזה כשתפנו אליהם גם כן.
ישנן כמה נקודות מגע שפשוט הגיוניות יותר באמצעות וואטסאפ מאשר באמצעות שיחת טלפון או אימייל. הלקוחות לפעמים פתוחים יותר לענות על משוב או להגיב לכם באמצעות וואטסאפ.
דוגמה לכך היא פשוט ביצוע מעקב אחר לקוחות לאחר שביצעו רכישה כדי לראות אם הם אהבו את המוצר. זה גם מאפשר להגדיל את הנאמנות שלהם או למכור להם מוצר אחר. הטאץ ‘האישי שמציעות הודעות וואטסאפ יכול לעזור לשיפור הקשר שלכם עם הלקוחות שלכם.
עיינו בדוגמה הבאה:

9. הודעות וואטסאפ פחות מלחיצות
כשמדובר בשיחת טלפון, הלקוחות שלכם פשוט לא רוצים לעשות את זה. כמעט 59% מהלקוחות מעדיפים להשתמש כמעט בכל ערוץ אחר מאשר להתקשר. חלק מהסיבות לכך היא ששיחות טלפון יכולות להיות מלחיצות.
מוזיקה גרועה בעת ההמתנה, זמני המתנה ארוכים והפוטנציאל לעבור מנציג אחד למשנהו הם חסרונות גדולים ללקוחות שעלולים לאלץ אותם לבחור בספק שירות לקוחות אחר שמעדיף לשלוח הודעות ווטסאפ על פני שיחות קוליות.
לסיכום, הודעות ווטסאפ הן כלי חזק מאוד לאינטראקציה עם הלקוחות שלכם. כאשר אתם מאפשרים ללקוחות שלכם לפנות לתמיכה בעזרת שירותי הודעות ווטסאפ, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא רק חוויית הלקוח , אלא גם שיעורי שימור הלקוחות שלכם ישתפרו.
אם השתכנעתם ותרצו לדעת יותר על שירותי תמיכה בווטסאפ ללקוחות שלכם, מוזמנים ללחוץ כל הכפתור ולתאם שיחת היכרות ובה נעזור לכם למצוא את הפתרון המתאים לעסק שלכם.